|
Możemy zmieniać swoje uczucia
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1672 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Jest to scenariusz spotkania 1 z 4, opracowany do własnego "Programu Zajęć Profilaktyczno-Wychowawczych w kl. II Szk. Podst.". Blok tematyczny: Odpowiedzialność za uczucia i działania; Temat: Możemy zmieniać swoje uczucia.
Scenariusz 1 z 4 Blok tematyczny: Odpowiedzialność za uczucia i działania Temat: Możemy zmieniać swoje uczucia. Spotkanie 1: Pomagamy przyjacielowi. Cel operacyjny: Uczniowie będą wyrażać swoje uczucia i dyskutować o tym, jak je zmieniać.
Cele szczegółowe – uczeń potrafi: - określać uczucia za pomocą przymiotników, - próbować szukać możliwości zmiany uczuć, - odgrywać scenki dla pokazania możliwości naprawczej rozmaitych sytuacji
Przebieg zajęć 1. Dzieci siadają w kręgu. 2. Nauczyciel prosi dzieci, by wyobraziły sobie, lub przypomniały sytuację, gdy ich przyjaciółka , przyjaciel czuje się źle, nieswojo, smutno, a one chcą zmienić ten nastrój. Niech powiedzą, jak się zachowują, może nawet zagrają scenkę obrazującą taką sytuację. Należy dać dzieciom kilka chwil na przemyślenie i przygotowanie się. Przykłady sytuacji do wykorzystania: - Przyjaciel dostał bardzo złą ocenę z matematyki. - Przyjaciółka sprawiła przykrość koleżance i teraz jest jej głupio. - Zuzia zgubiła kapcie i boi się iść do domu. - Dzieci śmiały się z Michała i jest mu teraz przykro. 3. Wypowiedzi uczniów i ewentualne odgrywanie scenek. 4. Nauczyciel pokazuje dzieciom dwie twarze – „Pana Smutnego” i „Pana Zadowolonego”. Gdy w górze jest Pan Smutny – chętne dziecko opisuje sytuację, w której czuje się ono nieszczęśliwe. Pozostałe dzieci podają sposoby, dzięki którym zmienią się uczucia Pana Smutnego. Po każdej sugestii Pan Smutny musi zadecydować, czy rzeczywiście zmieni się w Pana Zadowolonego. Za każdym razem, gdy uczeń usłyszy to, co mu odpowiada, podnosi w górę Pana Zadowolonego. Uwaga! Jako pierwszy wykonuje to ćwiczenie nauczyciel – by pokazać dzieciom jak to się robi.
Przykład: Pan Smutny mówi: Popsułem zabawkę i jestem zły. Sposoby poprawy nastroju: 1) Znajdź kogoś, kto zreperuje zabawkę. 2) Kup nową zabawkę. 3) Baw się inną zabawką. 4) Weź zabawkę kolegi. 5. Zabawa w pocieszanie Pana Smutnego w wykonaniu dzieci.
Elżbieta Rzeźnicka |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|